פורום תיאורטיקנים - עם אלונה אפשטיין

פורום תיאורטיקנים - עם אלונה אפשטיין
الأربعاء, 30 مارس 2022, 18:00
إضافة إلى التقويم
חדר 304
المشاركين: 

אלונה אפשטיין, מלחינה ותיאורטיקנית 
נולדתי ב1975 בבאקו אזרביג'אן ובשנת 1990 עליתי עם משפחתי לארץ. השלמתי תואר שני בקומפוזיציה בבית הספר למוזיקה ע"ש בוכמן-מהטה בהנחייתו של פרופ' לאון שידלובסקי בהצטיינות. בהמשך למדתי קומפוזיציה אצל המלחין ראובן סרוסי. כעת משלימה תואר שלישי באוניברסיטת בר-אילן בהנחייתן של פרופ' בטי אוליברו ופרופ' מרינה ריצרבה  
זכיתי במלגת קרן אמריקה-ישראל (2003-2005), מלגת קרן וולפסון (2007) ומלגת קרן בוכמן (2007-2010). 
זכיתי במקום ראשון בתחרות לכתיבת יצירה תזמורתית של בית הספר למוזיקה ע"ש בוכמן  (2006), בפרס ראש הממשלה לקומפוזיטורים (2013) , בשני פרסי אקום (2010 ו2015), במקום השני בתחרות הבינלאומית RED NOTE New Music Festival Composition Competition USA 2017, במקום הראשון בתחרות הבינלאומית
Artistes in Herben Composition Competition Luxembourg 2020.
כתבתי שתי אופרות לילדים, אופרה קאמרית, מוזיקה קאמרית ווקאלית, מוזיקה לתזמורת, למקהלה, לתיאטרון ולקולנוע. יצירותיי הוזמנו ובוצעו בארץ ובחו"ל, בין היתר: בתחרויות אביב (תל אביב 2006)  (ברלין 2006)Young Euro Classics פסטיבל כפר בלום (כפר בלום 2010)  (טאייפי 2011)ACL international Festival ימי המוזיקה העכשווית (נירנברג 2013) חג המוזיקה הישראלית (תל-אביב 2013), (קיוטו 2015)Present of orchestral Asia, ווקס פמינה (תל-אביב 2014, 2017, 2019), נאנינג 2018 China ASEAN Music Festival,  מנילה 2021 ACL-Philippines Online Festival  וכן במסגרת סדרות שונות בתל-אביב, ירושלים, ניו-יורק ובואנוס איירס.
במקביל לעיסוק בקומפוזיציה,אני עוסקת בחקר המוזיקה הגראפית והאליאטורית,  מאמר פרי עטי אודות המלחין הישראלי לאון שידלובסקי התפרסם בכתב עת "פעימות" (רסלינג 2013). החל משנת 2015  אני חברה במערכת כתב העת "פעימות" שימשתי כיו"ר של פורום המלחינות בישראל בשנים 2010-2015 ובשנת 2019. אני מייסדת ומנהלת האמנותית של הפסטיבל הבינלאומי ווקס פמינה. 

البرنامج: 

ארגון הזמן כהיבט מרכזי בפיתוח אסטרטגיית הביצוע  של היצירה הגראפית​ - בהרצאה ברצוני לעיין במספר יצירות גראפיות, לרבות דצמבר 1952 מתוך  האוסף "פוליו" מאת המלחין האמריקאי ארל בראון (1952-53) ו"לפסנתר" מאת המלחין הישראלי לאון שידלובסקי (1980), מתוך הפרספקטיבות הקומפוזיטורית והביצועית ומתוך הנחת יסוד כי ארגון הזמן, על ידי המבצע, מהווה היבט מרכזי בפיתוח אסטרטגיית הביצוע של היצירה הגראפית.