- הדרישות מנוסחות בלשון זכר אך מיועדות לנשים וגברים כאחד
כינור, ויולה, צ׳לו, קונטרבס
דרישות להשמעות סוף סמסטר א׳, שנים ב׳ ו-ג׳
- אטיוד, קפריס או קטע וירטואוזי
- יצירה או חלק מיצירה מאת באך או מלחין אחר מתקופת הבארוק
- יצירת בחירה
- על סטודנטים משנים א׳ ו-ד׳ המעוניינים לגשת להשמעות סמסטר ליידע את רכזת הפקולטה לאמנויות הביצוע וקומפוזיציה לפחות שלושה שבועות לפני מועד ההשמעה
דרישות לבחינת סוף שנה, שנים א׳-ג׳
- שני פרקים מסוויטה, סונטה או פרטיטה מאת באך
- פרק מקונצ׳רטו
- יצירה נוספת לבחירת הנבחן
דרישות לבחינת גמר או רסיטל, שנה ד׳
- באך: פרלוד ושני ריקודים
- פרק ראשון או פרקים שני ושלישי מתוך קונצ׳רטו מהרפרטואר העיקרי של הכלי
- יצירה ישראלית או מודרנית
- יצירת בחירה
- אחת היצירות חייבת להיות רב פרקית ומוכנה בשלמותה
- משך בחינה- 30 דקות, משך רסיטל- 60 דקות
- רשאי לגשת לרסיטל במקום בחינה, סטודנט שקיבל במבחן של סוף שנה ג׳ ציון 90 ומעלה
גיטרה קלאסית
דרישות להשמעות סוף סמסטר א׳, שנים ב׳ ו-ג׳
על הסטודנטים להכין לפחות שני קטעי נגינה בסגנונות שונים
- על סטודנטים משנים א' –ד' המעוניינים לגשת להשמעות סמסטר ליידע את רכזת הפקולטה לאמנויות הביצוע וקומפוזיציה לפחות שלושה שבועות לפני מועד ההשמעה
דרישות לבחינת סוף שנה, שנים א׳-ג׳
- יצירה מתקופת הרנסנס או הבארוק
- יצירה מהתקופה הקלאסית או הרומנטית
- יצירה מהתקופה האימפרסיוניסטית או המודרנית
- ניתן להכין תוכנית נגינה עם יותר משלושה קטעים בסגנונות שונים, אולם לוועדת הבוחנים תהיה הזכות לעצור בכל עת.
דרישות לבחינת גמר או רסיטל, שנה ד׳
- יצירה אחת לפחות מתקופת הרנסנס או הבארוק
- יצירה אחת לפחות מהתקופה הקלאסית או הרומנטית
- יצירה אחת לפחות מהתקופה המודרנית- המאה העשרים או המאה העשרים ואחת
- פרק אחד לפחות מתוך קונצ׳רטו
- יצירה רב פרקית או יצירה מאת מלחין ישראלי תתקבלנה בברכה- אך אינן חובה
- משך בחינה- 30 דקות, משך רסיטל- 60 דקות
- רשאי לגשת לרסיטל במקום בחינה, סטודנט שקיבל במבחן של סוף שנה ג׳ ציון 90 ומעלה
מנדולינה
דרישות להשמעות סוף סמסטר א׳, שנים ב׳ ו-ג׳
- אטיוד, או קפריס לבחירה מתוך 3 הקבצים – גבנייה, פגניני או קרוייצר
- פרק מתוך הפרטיטות והסונטות לכינור סולו – י.ס.באך
- פרק מתוך קונצ'רטו למנדולינה , או לכינור , מהתקופה הקלאסית או הרומנטית
- על סטודנטים משנים א' –ד' המעוניינים לגשת להשמעות סמסטר ליידע את רכזת הפקולטה לאמנויות הביצוע וקומפוזיציה לפחות שלושה שבועות לפני מועד ההשמעה
דרישות לבחינת סוף שנה, שנים א׳-ג׳
- שני פרקים מתוך הפרטיטות והסונטות של באך לכינור סולו
- פרק מסונטה קלאסית לכינור ופסנתר
- שני פרקים מתוך קונצ'רטו למנדולינה או כינור מהתקופה הקלאסית או הרומנטית
- יצירה מקורית למנדולינה בת זמננו
דרישות לבחינת גמר או רסיטל, שנה ד׳
- באך פרטיטה או סונטה לכינור סולו בשלמותה
- סונטה קלאסית לכינור ופסנתר , מוצרט או בטהובן
- קונצ'רטו למנדולינה או לכינור 3 פרקים
- סונטה של איזאי לכינור סולו או פרלוד של קלאצ'ה למנדולינה סולו
- יצירה ישראלית מקורית למנדולינה בת זמננו
- משך בחינה- 30 דקות, משך רסיטל- 60 דקות
- רשאי לגשת לרסיטל במקום בחינה, סטודנט שקיבל במבחן של סוף שנה ג׳ ציון 90 ומעלה
נבל
דרישות להשמעות סוף סמסטר א׳, שנים ב׳ ו-ג׳
שלוש יצירות משלושה סגנונות שונים בכל בחינה. יצירה אחת יכולה להיות עיבוד של שיר או עיבוד של קטע מוסיקלי שנעשה על ידי הנבחן, או קטע בהלחנתו של הנבחן
- על סטודנטים משנים א' –ד' המעוניינים לגשת להשמעות סמסטר ליידע את רכזת הפקולטה לאמנויות הביצוע וקומפוזיציה לפחות שלושה שבועות לפני מועד ההשמעה
דרישות לבחינת סוף שנה, שנים א׳-ג׳
שלוש יצירות משלושה סגנונות שונים בכל בחינה. יצירה אחת יכולה להיות עיבוד של שיר או עיבוד של קטע מוסיקלי שנעשה על ידי הנבחן, או קטע בהלחנתו של הנבחן
דרישות לבחינת גמר או רסיטל, שנה ד׳
על הרסיטל לכלול לפחות חמש יצירות המגוונות מבחינה סגנונית, או – לחילופין, ליצור תכנית שאורכה הכולל שישים דקות. יצירה אחת יכולה להיות עיבוד של שיר או עיבוד של קטע מוסיקלי שנעשה על ידי הנבחן, או קטע בהלחנתו של הנבחן. ניתן להגיש בקשה כדי לכלול עיבוד נוסף פרי עטו של הנבחן בתכנית.
לפחות אחת מהיצירות צריכה להיות מרשימת היצירות הבאות המצורפת להלן*. לחילופין, ניתן להרכיב תכנית שלא כוללת יצירות מתוך הרשימה, ומומלץ שלרפרטואר המנוגן יהיה רעיון המאגד אותו לכדי תכנית קוהרנטית, שבה היצירות מתקשרות אחת לשנייה ויוצרות מבנה ברור לרסיטל השלם.
- משך בחינה- 30 דקות, משך רסיטל- 60 דקות
- רשאי לגשת לרסיטל במקום בחינה, סטודנט שקיבל במבחן של סוף שנה ג׳ ציון 90 ומעלה
רשימת יצירות שממנה צריך לבחור לפחות אחת לרסיטלים לנבל בלבד:
יצירות קאמריות:
מוריס ראוול – מבוא ואלגרו לנבל, חליל, קלרינט ורביעיית כלי קשת
מוריס ראוול –סונטינה, בעיבוד לחליל, צ'לו ונבל (עיבוד: קרלוס סלסדו)
קלוד דיבוסי– סונטה לחליל ויולה ונבל
קמיל סן סנס – פנטזיה לכינור ונבל
יוהן סבסטיאן באך – אחת מהסונטות לחליל וצ'מבלו
יצירות קונצ'רטנטיות לנבל ולתזמורת (או לנבל ומקהלה):
קלוד דיבוסי– מחולות קודש וחול לנבל ותזמורת מיתרים
אלברטו חינסטרה– קונצ'רטו לנבל ותזמורת
וולפגנג אמדיאוס מוצרט – קונצ'רטו לחליל, נבל ותזמורת
ריינהולד גלייר– קונצ'רטו לנבל ותזמורת
גיאורג פרדריך הנדל – קונצ'רטו לנבל ותזמורת
פרנסואה אדריאן בואלדייה– קונצ'רטו לנבל ותזמורת
יוסף קמינסקי– בלדה לנבל ולתזמורת קטנה
בנג'מין בריטן–מזמורי חג המולד למקהלה ונבל
יצירות ישראליות:
פאול בן חיים – פואמה לנבל סולו
פאול בן חיים – מוסיקה קאמרית לחליל, ויולה ונבל
עמי מעייני –מאקאמת לנבל סולו
סרג'יו נטרא–סונטינה לנבל
יורי ברנר – רוח צפונית
יוסף טל – ויכוח
גדעון לוינסון–ארבעה פוסטלודים לויולה ונבל או טרומבון ונבל
יצירות מהמאה העשרים:
פאול הינדמית– סונטה לנבל סולו
פול פטרסון – עכבישים
מרסל טורנייה–סונטינה לנבל
מרסל טורניה– אטיוד קונצרטי "זריחת השמש"
סרגיי פרוקופיאב–פרלוד
בנג'מין בריטן– סוויטה לנבל סולו
ז'רמן טייפר– סונטה לנבל
קלוד דיבוסי–ערבסק (מספר 1 או 2)
קלוד דיבוסי– אור הירח
אלברט רוסל - אימפרומפטו
יצירות מהתקופה הרומנטית:
קרלוס סלסדו– בלדה
קרלוס סלסדו–וריאציות על נושא בסגנון עתיק
גבריאל פורה –אימפרומפטו לנבל, אופוס 86
גבריאל פורה – בעלת הטירה בטירתה
בדז'יך סמטנה – מולדובה
לואי שפוהר– פנטזיה לנבל
קמיל סן סנס – פנטזיה לנבל
יקטרינה וולטר קונה – פנטזיה על נושאים מתוך יבגני אונייגין
מרסל גרנדז'אני–וריאציות על נושא של הידן
אלפונסו הסלמנס–המעין
אלפונסו הסלמנס– בלדה
אלפונסו הסלמנס– ברקרולה
אלפונסו הסלמנס– ואלס קונצרטי
מרסל גראנדז'אני–המעין
אלברט צאבל - המעיין
מיכאיל גלינקא– נושא ווריאציות
מיכאיל גלינקא– נוקטורן
פליקס גודפרואה– אטיוד קונצרטי
הנרייט רנייה– אגדה
הנרייט רנייה– בלדה
הנרייט רנייה– מחול השדון
יצירות בארוקיות:
קרל פיליפ עימנואל באך – סונטה לנבל
יוהן סבסטיאן באך –פרטיטה או סוויטה לצ'מבלו
דומניקו סקרלטי – סונטה לנבל
ג'ובאני בטיסטה פשטי – סונטה לנבל