כל הקטעים חייבים להיות מאושרים על ידי המורה.
כל תלמיד, על פי דרכו, יהיה מחויב להפגין, במהלך לימודיו, התקדמות מתמדת ב4 מישורים רלוונטיים לאמן נגינה רב תחומי:
- יכולת טכנית
- יכולת הבעה אישית ואינטרפרטציה אישית
- יכולת אילתור
- לבסוף, בחצי רסיטל, וברסיטל – יכולת להביא לפועל יצירה מקורית שלמה, ובניית קונספט.
בחינת סיום שנה א
- ביצוע של שלושה קטעים, בסגנונות שונים. הקטעים המנוגנים צריכים להיות בעלי אופי שונה במידת האפשר.
- אחד הקטעים יהיה קטע קצר בעל אופי אטיודי מאתגר כגון אטיוד, יצירה מהרפרטואר הקלאסי וכדומה.
בחינת סיום שנה ב
- יצירה קלאסית בעלת אתגרים טכניים ניכרים
- סטנדרט ג'אז – נושא פלוס אילתור
- בחירה אישית
בחינת סיום שנה ג'
- חצי רסיטל - התלמיד יכין 3 קטעים, שמהווים מעין מיני הופעה שלו. הקטעים יביאו לידי ביטוי קונספט ורציונל אחיד כלשהו שניתן להסבירו.
- תוכן הבחינה יכול להיות מורכב מקטעים מקוריים שכתב התלמיד, או מגרסאות יצירתיות, עם אינטרפרטציה אישית מקורית, לחומר קיים.
- בכל מקרה - תוכן הבחינה לא יהיה שיעתוק של חומרים קיימים
שנה ד' – רסיטל סיום / פרוייקט סיום
- התלמיד יכין חצי שעה של הופעה – שתביא לידי ביטוי קונספט ורציונל אחיד שניתן להסבירו. התלמיד מתבקש לא לעבור את מגבלת הזמן הנ"ל.
- תוכן הפרויקט יכול להיות מורכב מקטעים מקוריים שכתב התלמיד ומגרסאות יצירתיות, עם אינטרפרטציה אישית מקורית, לחומר קיים.
- בכל מקרה - התוכן לא יהיה שיעתוק מוחלט של חומרים קיימים.
- גם במקרה של רסיטל חומר מקורי, שירים מקוריים וכדומה - תבוא לידי ביטוי בצורה מיטבית יכולתו הטכנית של התלמיד על הכלי הראשי (קטעי סולו המבטאים יכולת טכנית וכדומה).
- המורה היחידני ילווה את תהליך בניית רסיטל הסיום ויאשר את תוכנו של הרסיטל.