כל הקטעים חייבים להיות מאושרים על ידי המורה.
על אף אפשרויות הבחירה הרבות שדרישות הבחינה שלהלן מאפשרות למורה ולתלמידו - כל תלמיד, על פי דרכו, יהיה מחויב להפגין, במהלך לימודיו, התקדמות מתמדת ב4 מישורים רלוונטיים לאמן נגינה רב תחומי:
- יכולת טכנית
- יכולת הבעה אישית ואינטרפרטציה אישית
- יכולת אילתור
- לבסוף, בחצי רסיטל, וברסיטל – יכולת להביא לפועל יצירה מקורית שלמה, ובניית קונספט
שנה א סמסטר א
השמעה של קטע אחד, לבחירת המורה והתלמיד.
שנה א סמסטר ב
ביצוע של שלושה קטעים, בסגנונות שונים. הקטעים המנוגנים צריכים להיות בעלי אופי שונה במידת האפשר
אחד הקטעים יהיה קטע קצר בעל אופי אטיודי מאתגר (בכל סגנון) / יצירה קלאסית קצרה הכתובה לכל אורכה / שיעתוק של סולו קיים בכל סגנון
שנה ב' סמסטר א'
ביצוע של שלושה קטעים, בסגנונות שונים. הקטעים המנוגנים צריכים להיות בעלי אופי שונה במידת האפשר
אחד הקטעים יהיה יצירה קלאסית. על היצירה להציב אתגרים טכניים רלוונטיים לתלמיד. (יכולה להיות מכל תקופה – רנסנס – בארוק – קלאסי – רומנטי – מודרני). ניתן לבחור עיבוד מודרני של יצירה קלאסית .
שנה ב' סמסטר ב'
- ביצוע קלאסיקת פופ / רוק - שיתוף פעולה בין הנגן ותלמיד/ה ממחלקת הזמרה הרב תחומית. השיר יכלול קטעים שבהם הנגן מלווה את הזמר/ת (או במקרה של כלי מלודי - מנגן תפקיד משני בעל ערך ועניין עיבודי וטכני, בזמן השירה), וכמו כן יכלול השיר סולו משמעותי של הנגן. נגנים של כלים מלודיים רשאים לבצע את השיר כטריו – כלי הרמוני + הכלי שלהם + זמר/ת
- סטנדרט ג'אז – נושא פלוס אילתור
- בחירה אישית
(קטגוריות 1 ו 2 – יכולות להתחלף לקטעים בכיוון אחר – על פי דרכו של התלמיד – באישור ראש המחלקה)
שנה ג' סמסטר א'
- לפסנתרנים – ליווי תלמיד ממחלקת הזמרה הרב תחומית, בשיר שתפקיד הליווי שלו כתוב לכל פרטיו, המציב אתגר גבוה מבחינה טכנית (למשל חומרים מתוך יצירות בימתיות של ברנשטיין, זונדהיים, קורט וייל, גרשווין וכדומה. או עיבודים מאתגרים יותר הכתובים בתפיסה קלאסית, מרפרטואר הזמר עברי - מנחם ויזנברג, וילנסקי וכדומה, או עיבוד מאתגר מהספרים של יוני רכטר / גרוניך). התלמיד יבחן על הדיוק, הקשב והתמיכה בזמר.
לגיטריסטים ונגני כלים מלודיים - ביצוע דואו, עם תלמיד ממחלקת הזמרה הרב תחומית – לשיר עם ממסורת כלשהי ( שיר שמלחינו לא ידוע) . על העיבוד לשיר להציג מהלך עיבודי שלם, שנותן מקום מיוחד לנגן, כולל פתיחה אינסטרומנטלית משמעותית וסולו.
- בחירה אישית
- בחירה אישית
(קטגוריה 1 – יכולה להתחלף לקטעים בכיוון אחר – על פי דרכו של התלמיד – באישור ראש המחלקה)
שנה ג' סמסטר ב'
חצי רסיטל - התלמיד יכין 3 קטעים, שמהווים מעין מיני הופעה שלו. הקטעים יביאו לידי ביטוי קונספט ורציונל אחיד כלשהו שניתן להסבירו.
תוכן הבחינה יכול להיות מורכב מקטעים מקוריים שכתב התלמיד, או מגרסאות יצירתיות, עם אינטרפרטציה אישית מקורית, לחומר קיים.
בכל מקרה - תוכן הבחינה לא יהיה שיעתוק של חומרים קיימים
שנה ד' – רסיטל סיום / פרוייקט סיום
התלמיד יכין חצי שעה של הופעה – שתביא לידי ביטוי קונספט ורציונל אחיד שניתן להסבירו. התלמיד מתבקש לא לעבור את מגבלת הזמן הנ"ל.
תוכן הפרויקט יכול להיות מורכב מקטעים מקוריים שכתב התלמיד ומגרסאות יצירתיות, עם אינטרפרטציה אישית מקורית, לחומר קיים.
בכל מקרה - התוכן לא יהיה שיעתוק מוחלט של חומרים קיימים.
גם במקרה של רסיטל חומר מקורי, שירים מקוריים וכדומה - תבוא לידי ביטוי בצורה מיטבית יכולתו הטכנית של התלמיד על הכלי הראשי (קטעי סולו המבטאים יכולת טכנית וכדומה).
המורה היחידני ילווה את תהליך בניית רסיטל הסיום ויאשר את תוכנו של הרסיטל.