ד"ר אמה גשינסקי היא חוקרת אמנות ותרבות ישראלית ועכשווית וחברת סגל בפקולטה למחול. מחקריה מתמקדים בייצוגים חזותיים ופרפורמטיביים של זהות ישראלית ויהודית, הגירה ורב-תרבותיות בישראל.
היא סיימה את לימודי הדוקטורט באוניברסיטת בן-גוריון (2018) והשתלמות פוסט-דוקטורט באוניברסיטת אינדיאנה (2020). בעשור האחרון שימשה כאוצרת קרן לוין לאמנות ישראלית (2015- 2018) ולימדה במגוון מוסדות אקדמיים, בהם האוניברסיטה העברית אוניברסיטת בן גוריון בנגב, ואוניברסיטת אינדיאנה. בנוסף להוראה באקדמיה למוסיקה ולמחול,
היא משמשת כעורכת במבטים- כתב עת לתרבות חזותית, ולאחרונה אף ערכה גיליון מיוחד על אמנות, פרפורמנס זכרון וזהות בישראל, בכתב העת הבין-לאומי Arts.
באקדמיה מכהנת אמה כראשת התכנית לתואר שני במחול (החל מ2022) ומלמדת מאז 2014 במגוון קורסים עיוניים בתואר הראשון והשני, ובהם; אמנות עכשווית ורב-תחומית, פרפורמנס ארט, גישות מחקר בשיח התרבות העכשווי, זהות ישראלית ותרבות פופולרית, פורום מוסמך מחול, סמינר מונחה.
פרסומים וקישורים נבחרים:
------------ and Michelle Ortega eds., Like Waves Through Flesh, Arts by the People, in collaboration with The Jerusalem Academy of Music and Dance, First Edition, New Jersey, 2024.
------------ and Tehila Sade, Guest eds., Special Issue "Renegotiating Identity, Reenacting History – 21st Century Art in Israel", Arts, 2023, online, MDPI
------------, "An Aesthetic Pattern of Nonbelonging—Immigration and Identity in Contemporary Israeli Art," Arts 8, no. 4: 157 (November 2019)
------------, “Landmarks of Identity,” in: Emma Gashinsky ed., Israel: Land and Identity- Artworks from the Levin Collection, Jerusalem, Exh. Cat., Vienna and Jerusalem: The Levin Foundation, 2015, 8–20.
Cooper, Marilyn (ed.), with Emma Gashinsky, Amitai Mendelsohn and Dalit Matetyahu, “Seven Decades of Israeli Art – A Moment Symposium,” Moment Magazine – Digital Edition (May-June 2018),
גשינסקי, אמה, "סודות בין ספריו של מיכאל סגן-כהן," מבטים – כתב עת לתרבות חזותית, 3 (יולי 2024), 175- 203.
-----------, "זהות והתקבלות בעבודותיו של הנרי שלזניאק – בין שדה האמנות הישראלי לשדה האמנות האמריקני", דוקטורט, אוניברסיטת בן גוריון בנגב, 2018.
-----------, "זהות שנויה – המרכיב האל-ביתי ביצירותיו של מיכאל סגן-כהן," היסטוריה ותיאוריה 27 (מרס 2013),