א. תעודת בגרות ישראלית
ב. מיומנות במוסיקה - תורת המוסיקה ופיתוח שמיעה
בחינה בכתב:
- כתיבת תווים (גבהים ומשכים) במפתחות סול ופה.
- זיהוי וכתיבה של מרווחים לסוגיהם (זכים, גדולים, קטנים, מוגדלים ומוקטנים), בירידה ובעליה. זיהוי וכתיבה של היפוכי מרווחים, וכן סיווג המרווחים לקונסוננסים ולדיסוננסים, כל זאת במסגרת אוקטבה.
- שליטה במעגל הקווינטות.
- הכתבה חד-קולית דיאטונית במז'ור או במינור (בסולמות הכוללים עד ארבעה סימני היתק).
- כתיבה וזיהוי של משקלים ומקצבים לסוגיהם.
- כתיבה וזיהוי של אקורדים משולשים (מז'וריים, מינוריים, מוגדלים ומוקטנים), וכן של הספטאקורד הדומיננטי, בכל ההיפוכים.
- כתיבת טרנספוזיציה לקטע נתון.
- ביאור מונחי מוסיקה בסיסיים (דינמיקה, טמפו, ארטיקולציה, צורה, מרקם, ז'אנר וכיו"ב).
בחינה בע"פ:
- שירה וזיהוי של התבניות הבאות:
- מרווחים מלודיים בעליה ובירידה, במסגרת אוקטבה.
- משולשים וספטאקורד דומיננטי בכל ההיפוכים.
- סולמות מז'וריים ומינוריים (במינור טבעי, הרמוני ומלודי).
- קריאה מן הדף (בשירה) של קו מלודי דיאטוני.
- היכרות בסיסית עם המקלדת.
- היבטי קצב: זיהוי וקריאה של תבניות ריתמיות הכוללות חלוקה ותת-חלוקה של פעמות, טריולות, דמימות, וכן חיבורים של פעמות. כל זאת במשקלים זוגיים ומשולשים בסיסיים (2/8, 2/4, 3/8, 3/4) ובמשקלים מורכבים: (4/4 ו-6/8).
ג. בחינה בקול - דרישות מינימום
- יצירה פרה-קלאסית (שנכתבה עד 1750).
- אריה מאופרה או אורטוריה (מכל תקופה לפי בחירתך).
- שיר אמנותי (ליד, שאנסון, רומנסה וכד').
- יצירה ישראלית.
בעת ביצוע האריות והשירים אין להיעזר בתווים !
ליווי פסנתר – על המועמד/ת לדאוג למלווה אישי לצורך הבחינה.