אדיפוס 2011: תיאטרון-אופרה

אדיפוס 2011: תיאטרון-אופרה
יום שישי, 10 יוני 2011, 17:00
הוסף ללוח שנה
מרכז שמשון - בית שמואל
בהשתתפות: 

בתכנית: 

מלחין - עידן אהרוני
כתיבה ובימוי - יגיל אלירז

"אדיפוס 2011: תיאטרון-אופרה" הוא מופע עכשווי, הממזג בין תיאטרון ומוסיקה באופן ייחודי וראשון מסוגו. זוהי יצירה משותפת של הבמאי יגיל אלירז והמלחין עידו אהרוני, שיצר מוסיקה המלווה ומניעה את המופע לכל אורכו; התוצאה היא מארג בימתי-מוסיקלי הכולל שירה, דיבור והמנעד הרחב שביניהם. משתתפים במופע חמישה שחקנים, חמישה זמרים ואנסמבל של תשעה נגנים.

"אדיפוס 2011: תיאטרון-אופרה" הוא עיבוד חדש ומקורי לטרגדיה המפורסמת ביותר בתולדות התיאטרון. העיבוד מדגיש ומחזק את תעצומות הרגש והתכנים האלמותיים של הטקסט הקלאסי - בלבוש חדש, קומוניקטיבי, חוויתי ומרגש.  
המופע נוצר תוך שיתוף פעולה עם האקדמיה למוסיקה ולמחול ירושלים, האקדמיה לאמנות ולעיצוב בצלאל, התזמורת הקאמרית הישראלית בניצוחו של גיא פדר וקבוצת התיאטרון הירושלמי. בין המשתתפים: יפתח אופיר בתפקיד אדיפוס, ענת עצמון בתפקיד יוקסטה ושלמה בר שביט, זוכה פרס התיאטרון הישראלי על מפעל חיים, בהופעה מיוחדת בתפקיד טרסיאס.

העבודה על יצירת "אדיפוס 2011: תיאטרון-אופרה" נמשכת כבר קרוב לשנתיים, ותגיע לשיאה בבכורה בפסטיבל ישראל 2011. תהליך העבודה הייחודי כלל עיבוד של הטקסט המקורי לליברטו, בעבודה צמודה עם פרופ' נורית יערי כדרמטורגית, ליווי של הצד העיצובי על ידי האמן דוד שריר, וקיום סדנה אינטנסיבית של הזמרים והשחקנים לאורך החודשים האחרונים. לאור ייחודו, זוכה המופע לעידוד ולתמיכה מצד משרד התרבות, קרן ירושלים ועיריית ירושלים.