"היה היה מיתר" - ערב משירי המלחין דוד זהבי

"היה היה מיתר" - ערב משירי המלחין דוד זהבי
יום רביעי, 11 מאי 2011, 23:00
הוסף ללוח שנה
אולם וינטראוב בספריה הלאומית ירושלים
בהשתתפות: 

ניהול אמנותי - צבי זמל
הדרכה אמנותית - גילה ירון וצבי זמל
הדרכת מעבדי השירים מן המחלקה למוסיקה רב-תחומית - ד"ר מנחם ויזנברג
תלמידי המחלקה הווקאלית ותלמידי החוג הרב-תחומי

בתכנית: 

דברי פתיחה: ד"'ר גילה פלם, הספריה הלאומית

את הערב "היה היה מיתר" ינחה ד"ר מיכאל וולפה, ראש המחלקה לקומפוזיציה באקדמיה, בהרצאה ובליווי מספר שירים אותם יוזמן הקהל לשיר יחדיו. בהמשך יבוצעו השירים: אנחנו שרים לך, היה היה מיתר, החליל, אורחה במדבר, הליכה לקיסריה, יצאנו אט, ניגונים ועוד, ע"י סטודנטים מהמחלקה הווקאלית. עיבודים מקוריים נכתבו במיוחד לערב זה בהדרכתו של מנחם ויזנברג, ששניים מעיבודיו יבוצעו בערב.
בין הסטודנטים המבצעים, יהיה הלל זהבי, סטודנט המחלקה הווקאלית שהוא נכדו של דוד זהבי.

 

מזה עשר שנים, מתקיים שיתוף פעולה בין האקדמיה למוסיקה ולמחול בירושלים ומחלקת המוסיקה שבספריה הלאומית בירושלים, המניב קונצרטים שנתיים המוקדשים למוסיקה קולית, פרי עטם של מלחינים ישראלים. בקונצרטים מושמעות יצירות מוכרות ומוכרות פחות, ומטרתם לקרב את הדור הצעיר של הסטודנטים ליצירות מופת שחלקם הגדול אינו מכיר, ובכדי ליזום ביצועם של שירים ויצירות שנשכחו או שאינם מבוצעים יותר.
בין הנושאים להם הוקדשו הקונצרטים בעבר, מוסיקה שנכתבה לפסוקים משיר השירים ומספר תהילים, שירים פרי עטם של מלחיני הדור הראשון במוסיקה הישראלית, שירי מלחיני הקיבוץ, שירי סשה ארגוב, יצירותיו של מרק לברי  ועוד.
 
בקונצרטים לוקחים חלק סטודנטים מצטיינים מהמחלקה הווקאלית, נגנים, מלחינים ומעבדים מהפקולטה לביצוע, מהמחלקה לקומפוזיציה  ומהחוג למוסיקה רב-תחומית באקדמיה. על ההדרכה המוסיקלית אמונים הזמרת גילה ירון, מורה במחלקה הווקאלית וצבי זמל, ועל הדרכת הסטודנטים המלחינים והמעבדים, מורים מהפקולטות והמחלקות השונות.