יעל שמשוני-מלצר

יעל שמשוני-מלצר

יעל שמשוני-מלצר

תחומי הוראה: 

ילידת חיפה. בעלת תואר ראשון ותואר שני של האקדמיה למוסיקה ולמחול בירושלים, בשיתוף עם החוג לחינוך באוניברסיטה העברית. הופיעה כסולנית עם רוב התזמורות בארץ, בין היתר עם הקאמרטה הישראלית ירושלים, הפילהרמונית הישראלית, הקאמרית הישראלית, סולני ת"א, הסינפונייטה הישראלית באר-שבע, תזמורת הבארוק ירושלים והסימפונית ירושלים רשות-השידור. ב- 2004 הופיעה כסולנית עם "אנסמבל אמאטי" בקונצרטים בהולנד. השתתפה בפרוייקט "נדודי השושן - מוסיקאים ישראליים במסע אל תור הזהב בספרד" בפסטיבל ברצלונה ובישראל, וכן בקונצרט הקאמרי לציון היובל למדינת ישראל בברלין. ב- 2009 ערכה סיור הופעות בהודו ובנפאל לציון יום-העצמאות של מדינת ישראל. הופיעה כסולנית בפסטיבל ישראל, פסטיבל אבו-גוש, פסטיבל 'הרנסנס' ביחיעם ובפסטיבל "קול המוסיקה בגליל העליון" (כפר-בלום). כחברת להקת החליליות "קונסורט מלצר" ערכה הקלטות לרדיו ולטלוויזיה והופיעה בכל רחבי הארץ, בין היתר בהפקת "הרנסנס המטורף" של מיכאל מלצר עם שלמה גרוניך. הקליטה עם הקונסורט שלושה תקליטורים: מיצירות באך, יצירות ישראליות, ועיבודים אמנותיים לשירים חסידיים.

מזה 30 שנים יעל היא מורה לחלילית בקונסרבטוריון שליד האקדמיה בירושלים, ובתוך כך התקבע מעמדה כמורה המרכזית בתחום כלי-הנשיפה. זכתה בפרס המורה המצטיינת של הקונסרבטוריון לשנת תשס"ט. היא מגישה בקביעות תלמידים לרסיטלים ולבחינות-בגרות בנגינה. כמה מתלמידיה זכו במלגות קרן התרבות אמריקה-ישראל, ותלמידתה ניגנה כסולנית עם התזמורת הסימפונית ירושלים רשות-השידור. תלמידה נוספת של יעל הופיעה כסולנית עם תזמורת הקאמרטה ירושלים. גם השנה זכתה תלמידתה בתחרות הקונצ'רטו של תיכון האקדמיה ותופיע כסולנית עם התזמורת הסימפונית של התיכון. אנסמבל החליליות של הקונסרבטוריון, העובד באופן קבוע בהדרכתה, הופיע בקונצרטים רבים, כולל במסגרת פסטיבלי אבו-גוש ו"קול המוסיקה בגליל העליון" ,בקונצרטים בשידור חי ל"קול המוסיקה" ובסדרות היוקרתיות של האקדמיה.

מזה 15 שנים מלמדת חלילית, מתודיקה-לחליליות ומוסיקה קאמרית לתלמידי התואר הראשון והתואר השני במסגרת החוג לחינוך מוסיקלי באקדמיה למוסיקה ולמחול בירושלים.