מאי ישראלי לשמן

מאי ישראלי לשמן

מאי ישראלי לשמן

בוגרת האקדמיה למוסיקה ע"ש בוכמן מהטה באוניברסיטת תל אביב. תואר שני. 
זוכת מלגת קרן פליציה-בלומנטל ללימודי המשך בלונדון בהדרכת פרופסור אליסון פירס (האקדמיה המלכותית, לונדון) למדה משחק בחוג לתיאטרון באוניברסיטת תל אביב. יוצאת להקת פיקוד מרכז.
 
הופיעה בתיאטרון הקאמרי בתפקיד ראשי באופרה "צחוק של עכברוש" עם התזמורת הקאמרית הישראלית בארץ ובחו"ל בבימוי עודד קוטלר. הופיעה עם התזמורת הפילהרמונית של סיביו ברומניה, התזמורת הקאמרית הישראלית, התזמורת הסימפונית חיפה, התזמורת הסימפונית ירושלים, התזמורת הקאמרית אשדוד, אנסמבל "אקוואריוס" ועוד, וכן ברסיטלים בלונדון, בסקוטלנד ובפריז. 

השתתפה בפסיטבלים "צלילים במדבר", "חג המוסיקה הישראלית", פסטיבל "אושפיזין" שנערך בבית הקונפדרציה ועוד. ערכה סיבוב הופעות בארץ ובחו"ל עם המופע "סמבה קלאסיקו" – שירי עם ברזילאים, בליוויו של הפסנתרן פרופסור יונתן זק, ואף הוזמנה לשיר בקונצרט הגאלה שנערך בפריז בפסטיבל הבינלאומי הראשון ליצירותיו של המלחין וילה לובוס. השתתפה בפרויקט  "קולו של הלב" – משירי לאה גולדברג וכן בפרויקט המוקלט "תפילה ישראלית" שהוקדש לזמר העברי לצד אמנים כאלון אולארצ'יק, דיןדין אביב, ירמי קפלן, רבקה זוהר ועוד. מופיעה באופן קבוע בערבי שירה המוקדשים למשוררים שנערכים ברחבי הארץ  - תיאטרון צוותא, תיאטרון הקאמרי, בית אביחי, בית הקונפדרציה, תיאטרון הצפון ועוד.

התמחותה של מאי בזמר העברי יצרה מופעי-הרצאה רבים המוקדשים לנושא זה. סדרות של קונצרט הרצאה מבוצעות עד היום ברחבי הארץ במסגרות פרטיות וכן בהשתלמויות מיוחדות של משרד החינוך. כמו כן מקליטה מאי בשנים האחרונות, בשיתוף עם בן זוגה המוזיקאי דר' אורי לשמן, סדרת פודקאסטים ברדיו הבינתחומי המוקדשת לשיר הישראלי.

מאי מלמדת פיתוח קול והגשת שיר באקדמיה למוסיקה ולמחול בירושלים, במחלקה לביצוע רב תחומי, כמו כן היא מרצה מטעם משרד החינוך בנושאים: השיר הישראלי האמנותי, פיתוח קול והדרכה קולית. הדריכה קולית בהפקות תיאטרליות כמו:  "יריד המזרח" עם התזמורת הקאמרטה הישראלית, תיאטרון הקאמרי (המחזמר "המפיקים"); תיאטרון לילדים ונוער של אורנה פורת ועוד.  מכינה לבגרויות ולמבחני כניסה לאקדמיות למוזיקה, לבתי ספר למשחק, ללהקות צבאיות ולתזמורת צה"ל