פורום רב-תחומי - עם אלעד כץ

פורום רב-תחומי - עם אלעד כץ
יום שני, 9 דצמבר 2013, 12:00
הוסף ללוח שנה
אולם 231
בהשתתפות: 

אלעד כץ - פסנתרן ומלחין, יליד קרית ביאליק נולד בשנת 1972. החל את לימודי הפסנתר בגיל 8 וסיים את לימודיו בקונסרבטוריון "דוניה וויצמן" חיפה, 1990. את קריירת המוסיקה התחיל במסגרת לימודיו בבי”ס “הד” למוסיקה וסאונד, תל אביב בשנת 1995. לאחר סיום לימודיו ב”הד” המשיך ללימודים בארה”ב בבי”ס למוסיקה של אוניברסיטת אוקלהומה סיטי, שם סיים תואר ראשון בביצוע פסנתר (2001) ותואר שני בקומפוזיציה (2003). במסגרת לימודיו למד פסנתר עם רוברט לופלין וקומפוזיציה עם ד"ר אדוארד נייט.

במהלך שנותיו בארה"ב, נחשף לסגנונות מוסיקליים רבים ביניהם ג'אז, קאונטרי, בלוז, מוסיקה יהודית על שלל צבעיה. את הסגנונות האלה אימץ לתוך המוסיקה שלו וניתן לשמוע את ההשפעות ביצירות "סוויטת הברווזים" לחמישיית כלי נשיפה מעץ, "קדיש" לתזמורת כלי מיתר וטימפני, "סיפורי כפר" לפסנתר, "עננים ורודים" לתזמורת ועוד. ההשפעות של המוסיקה היהודית ניכרו כאשר הקים את הלהקה "שמחה רבה" שהופיעה באירועים שונים של הקהילה היהודית של אוקלהומה סיטי.

אלעד כץ היה פעיל בבימת הג'אז של אוקלהומה סיטי וניגן בפסטיבלים ואירועים של הקהילה היהודית עם השלישייה שלו אשר הופיעה גם בערים נוספות כמו טולסה (אוקלהומה), דאלאס (טקסס), וויצ'יטה (קנזס). אלעד עבד בשיתוף פעולה עם תיאטראות וכתב מוסיקה לשתי הצגות: "ואז הם באו בשבילי: זוכרים את עולמה של אנה פרנק" (2003) עבור התיאטרון לילדים ונוער של אוקלהומה סיטי ו"הבט אחורה בזעם"  (2009) עבור קבוצת התיאטרון של אוקלהומה סיטי.
בשנת 2012 חזר כץ לישראל וזכה לשיתוף פעולה עם אמן כלי ההקשה חן צימבליסטה. צימבליסטה הזמין את היצירה "עננים ורודים" עליה ניצח בפרמיירה עם סינפונייטה באר שבע בדצמבר 2012. יצירה זו זכתה לביצועים נוספים עם התזמורת הסימפונית ירושלים ושודרה ב"קול המוסיקה" בקונצרט פתיחת עונה באוקטובר 2013. כמו כן כתב עיבד כץ עבור חן צימבליסטה את יצירתו של לאונרד ברנשטיין "מאמבו" למרימבה ותזמורת. יצירה זו בוצעה ע"י התזמורת הסימפונית ראשון לציון ביוני 2013.

בתכנית: 

יפורסם